gallery/namnlös design (2)
gallery/img_6021
gallery/namnlös design2
pERSONLIG  COACHNING
FÖR FÖRETAG &
PRIVATPERSONER 
gallery/skärmavbild 2018-10-09 kl. 15.56.28

Jag vet hur det är att falla från att känna sig oövervinnerlig till att inte ha energi nog att ta sig upp ur sängen.

Jag vet hur det känns att sträva efter att komma tillbaka och misslyckas. 

Jag vet hur svårt det kan kännas att hitta nya mål och vägar som leder till mentalt och fysiskt välmående.

Jag vet hur ensamt det kan kännas och jag vet hur skönt det är att prata med andra med liknande erfarenheter.

Jag vet att det finns nya vägar, bättre metoder och mer realistiska mål och att det viktigaste av allt är vår hälsa.

Jag vet att det går att hitta vägar till ett liv i balans.

Blogg

I ett samhälle där människor lever mer och mer isolerat ifrån familj och släkt finns ett stort tomrum vad gäller att dela med sig, stötta, lyssna och hjälpa varandra att komma vidare i livet. Detta i kombination med höga krav på individen i samhället gör att det finns ett stort behov av att coacha människor både förebyggande och i krissituationer.

 

 

gallery/img_3484

Tips från coachen 

 

Vi har alla små ”jag borde”som tynger oss och slukar vår energi. Var och ett för sig är dessa inte så tunga att bära men tillsammans blir dessa en rejäl tyngd på våra axlar. Här kommer en övning som kan hjälpa dig att ta tag i dina ”jag borde” så att du har energi och kraft över till dina ”jag vill” och ”jag måste”.

 

Ta fram papper och penna

Skriv upp alla ”jag borde” och andra små energitjuvar på pappret

Välj ut tre stycken och skriv upp dem på ett nytt papper

Under var och ett av dessa tre borden skriver du en lösning eller åtgärd (vad du behöver göra, vem du behöver fråga/ringa mm)

Efter lösningen/åtgärden skriver du till sist in vilket datum det skall vara gjort. Tidsfristen skall så klart kännas rimlig men ju fortare du tar tag i ditt borde desto snabbare blir du av med din energitjuv.

När ni löst de tre första ”jag borde” väljer ni ut tre nya på er lista och repeterar ifrån punkt 4 till dess att hela listan är löst.

 

Lycka till!

 

Exempel på ”jag borde”:

Jag borde göra något åt min tand som ilar (ring tandläkaren och boka en tid)

Jag borde göra något åt den droppande kranen i badrummet (ring en rörmokare eller fråga någon som kan, om de kan visa dig hur man gör)

 

Ta er tid och försök få med så många ”jag borde” på listan som ni kommer på. Kan kännas tufft att titta på listan men det är så värt besväret när man efter hand känner hur axlarna sakta sänks och andningen och sömnen kommer till ro.

gallery/namnlös design (1)